Gert Lambers - 1 nov 2022

Slimme technologie en bedrijfsautomatisering maken uw onderneming efficiënter – in al haar geledingen. In deze blog belichten we vijf vaak voorkomende euvels in evenveel bedrijfsafdelingen en leggen we uit hoe digitale transformatie er een mouw aan past.

Probleem 1: Vertrouwelijke gegevens worden niet veilig opgeslagen

Afdeling: Administratie

Oplossing: Via clouddiensten kunt u belangrijke gegevens veilig op afstand opslaan, terwijl uw medewerkers toch realtime toegang hebben tot actuele informatie. Dit verhoogt de efficiëntie van het team en verlaagt de hardwarekosten. Door alle documenten te digitaliseren zijn er ook geen fysieke dossierkasten meer nodig. U hebt dus minder kantoorruimte nodig én u bespaart op meubilair!

Probleem 2: Verkopers besteden meer tijd aan administratie dan aan klanten

Afdeling: Sales

Oplossing: Automatisering bespaart uw organisatie kostbare tijd. Heel wat tijdverslindende, handmatige workflows van uw verkopers kunnen via digitale systemen afgehandeld worden. Zo houden uw mensen meer tijd over om relaties op te bouwen en leads binnen te halen.

administratie

Probleem 3: Er kruipt te veel tijd in factuurbeheer

Afdeling: Boekhouding

Oplossing: Factuurbeheer leent zich perfect tot automatisering. Slimme technologie die helpt bij het betalingsproces zorgt voor nauwkeurigheid voor de klant en vermindert de druk op financiële teams om goedkeuringen en tijdschema's op te volgen. Zo worden transacties sneller afgerond en daalt de kans op reken- en andere fouten. Facturen kunnen automatisch door workflows en goedkeuringen lopen, waardoor de kans kleiner wordt dat ze op iemands bureau blijven liggen, of worden opgehouden omdat een van uw medewerkers fysiek afwezig is. In een geautomatiseerde flow kunnen facturen immers overal worden geopend en effectief worden beheerd, ongeacht de locatie van het team of de medewerker.

Probleem 4: Personeelsdienst wordt overstelpt met inwerksessies

Afdeling: Human Resources

Oplossing: De onboarding van nieuwe medewerkers brengt heel wat werk voor HR met zich mee. Gelukkig kunnen workflowmanagement- en administratiesystemen hun werk verlichten. Terwijl documenten en formulieren op de achtergrond worden beheerd en nieuwe personeelsleden de tools ontvangen die ze nodig hebben om hun werk te doen, kunnen HR-professionals zich concentreren op de integratie van nieuwkomers.

Onboarding

Probleem 5: Veranderende compliance- en overheidsnormen vertragen het archiefbeheer

Afdeling: IT

Oplossing: Een digitale benadering van archiefbeheer is een gegarandeerde manier om organisatiegegevens veilig te beheren, terwijl teamleden toch gemakkelijk toegang hebben. Cyberveiligheidsmaatregelen en digitale vangnetten kunnen blootstelling aan externe bedreigingen verhinderen zonder dat voortdurende toezicht vereist is. Dit resulteert in meer efficiëntie en minder kosten.

 

Meer weten over hoe u kunt besparen met digitale transformatie? Contacteer ons dan snel!

Contacteer ons